Grupa Sówki
Tematy kompleksowe:
I. JAK NADAĆ PRZEDMIOTOM DRUGIE ŻYCIE?
II. NA CO CZEKA PANI LATO?
III. ZA CO KOCHAMY WAKACJE?
Zamierzenia wychowawczo - dydaktyczne:
– rozwijanie szybkiej reakcji na ustalone sygnały;
-doskonalenie umiejętności ilustrowania ruchem opowieści;
– rozwijanie umiejętności matematycznych;
– uczestniczenie w eksperymentach;
– kształcenie słuchu fonematycznego;
– kształtowanie wrażliwości muzycznej;
– kształtowanie wrażliwości emocjonalnej, empatii;
– wdrażanie do odróżniania świata fikcji od rzeczywistości;
– rozwijanie wrażliwości estetycznej;
– rozwijanie percepcji wzrokowej;
– wzmacnianie poczucia przynależności do rodziny;
– wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas pobytu na wakacjach;
– prezentowanie własnych umiejętności.
Piosenka:
PIOSENKA „HOLA- HO”
1.Kto ma serce wędrownika,
ten jest, bracie, zawsze rad,
kiedy mu spod nóg umyka
droga, co go wiedzie w świat.
Taką drogą, hola – ho! Hola – ho!
Taką drogą by się szło, by się szło,
raźnie, żwawo,
lewą – prawą,
kilometrów choćby sto!
2.Czy to w górach, czy w dolinie,
wszystko nęci, wzywa nas.
Bystry strumyk obok płynie,
przyśpiewuje do nas las.
Bo w tym lesie, hola – ha! Hola – ha!
Dźwięcznych głosów tysiąc dwa,
tysiąc sosen
ptasim głosem
zielonego marsza gra.
Wiersz:
WIERSZ „WAKACYJNE RADY”
Głowa nie jest od parady
służyć musi dalej.
Dbaj więc o nią i osłaniaj,
kiedy słońce pali.
Płynie w rzece woda
chłodna, bystra, czysta,
tylko przy dorosłych
z kąpieli korzystaj.
Jagody nieznane, gdy zobaczysz w borze:
Nie zrywaj! Nie zjadaj! –bo zatruć się możesz.
Urządzamy grzybobranie,
jaka rada stąd wynika:
Gdy jakiegoś grzyba nie znasz,
nie wkładaj go do koszyka.
Biegać boso jest przyjemnie,
ale ważna rada:
– idąc na wycieczkę pieszą
dobre buty wkładaj!