Grupa Misie

Tematy kompleksowe

  1. JESIEŃ W SADZIE
  2. JESIEŃ W OGRODZIE
  3. O SOBIE SAMYM
  4. MOJE ZMYSŁY

Zamierzenia wychowawczo - dydaktyczne:

– rozwijanie mowy: odpowiada na pytania dotyczące utworu,
-rozwijanie sprawności manualnej,
– utrwalanie i poznawanie owoców i warzyw,
– kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych,
– rozwijanie umiejętności liczenia,
– porównuje długości i stosuje określenia: długi, krótki, dłuższy od, krótszy od,
– rozwijanie orientacji przestrzennej i wymienia nazwy wybranych części ciała,
– wymienia, do czego służą uszy, oczy, nos i buzia,
– rozwijanie zmysłu dotyku: rozpoznaje twarde i miękkie przedmioty,
– utrwalanie nazw kolorów i ich rozróżnianie,
– zapoznanie i utrwalanie zasad KODEKSU PRZEDSZKOLAKA,
– budowanie prawidłowych stosunków interpersonalnych, – utrwalanie zasad bezpiecznej zabawy i prawidłowego korzystania z urządzeń terenowych.

Piosenka:

Czerwony pomidorek

1.Czerwony pomidorek
w ogrodzie sobie spał, poduszeczkę z kropli rosy
pod główką swoją miał.
A gdy wyjrzało słońce, otworzył oczka swe
i spostrzegł, że cebulka
dziś z nim zatańczyć chce.
Ref.: Pomidorek, pomidorek

bardzo dziś raduje się,

bo cebulka w złotej sukni

właśnie dziś zatańczyć chce.

Pomidorek, pomidorek

poskakuje ile tchu ,

a cebulka w złotej sukni

chętnie w tym pomaga mu.

2.Usłyszał to ogrodnik,  otworzył okno swe

i ujrzał, jak pomidor  z cebulą bawią się.

Nie wierzył własnym oczom, więc zaraz z całych sił

uszczypnął się w policzek   i wtedy pewien był, że :

Wiersz:

Dary jesieni, S. Grabowski

W  murowanej piwnicy skarby skryli zbójnicy.
W słojach, jak w skarbonkach: groch, bób i fasolka.
Z sufitu zwisają sznury czosnku i cebuli.
Oto wielka skrzynia, a w niej złota dynia.
Skąd się takie dary wzięły? Z ogrodu pani Jesieni!
A zbójnicy? Ula, Alik, którzy mamie pomagali.
W słojach, jak w skarbonka

Aktualności

Tematy tygodnia